Recenze: Křídla

›

Název: Křídla
Autor: Aprilynne Pikeová
Datum vydání: 11/2011
Nakladatelství: Fortuna Libri
Počet stran: 304
Česká anotace: Aprilynne Pikeová nadchla svým debutem i slavnou autorku ságy Stmívání Stephenii Meyerovou. Není divu, příběh – originální fantasy s přídechem thrilleru a horroru, ale i s prvky love story – o dívce se zvláštním jménem Laurel se čte doslova jedním dechem. Patnáctiletá hrdinka jde poprvé do školy (předtím ji učila matka) a snaží se přizpůsobit novému prostředí. Brzy najde přítele, který jí podá pomocnou ruku. David se nemusí přemáhat, nová spolužačka je nesmírně krásná, jemná a milá dívka. Vypadá jako víla, říká si David, ale to ještě netuší, že není daleko od pravdy a že jej po boku Laurel čekají pěkně horké chvíle. Bytosti z jiného světa se dostávají mezi lidi a začíná boj na život a na smrt...

Víly

S vílami jsem ještě žádnou knihu nečetla, a proto jsem ráda, že zrovna tahle kniha se mi dostala do rukou. Aprilynne se její debut opravdu hodně povedl. V éře upírů a vlkodlaků vsadila na neopřepaný příběh o vílách-florelách a o některých ostatních fae.

Patnáctiletá Laurel jde poprvé do školy. Nastupuje na střední v malém městečku, do kterého se před nedávnem nastěhovali. Hned první den se ve škole seznámí s přátelským a milým Davidem a začáteční nervozita ze školy je ta tam. Nic šťastného ale netrvá věčně.. Laurel se na zádech začne tvořit pupínek, který se postupně zvětšuje v bouli. Laurel je z toho zmatená a nezbývá jí nic jiného, že se začít starat o svou minulost a o to, kdo ji vlastně položil jejím rodičům na práh domu.

Pocity

Na knihu jsem se opravdu hodně těšila a musím říct, že mě nezklamala. Jakmile jsem se jednou do knihy začetla, měla jsem co dělat, abych se od ní odtrhla. Kniha se čte lehce a za chvíli ji máte přelouskanou.
I když příběh začíná celkem poklidně, u konce to nabere opravdu nečekaného spádu. Konec je velmi otevřený a já se opravdu těším na další díl a na to, čím nás v dalším díle Aprilynne překvapí. Jsem také ráda, že druhý díl vyjde v dubnu, v měsící, kdy mám svátek. Bude to pro mě úžasný dárek :D.
Já osobně bych byla ráda, kdyby Laurel nakonec skončila s Tamanim, protože ten příběh, který na Laurel v poslední části knihy "vybalil" je neuvěřitelný a já do knihy koukala s otevřenou pusou.
Jedna věc mi ale trošku vadila. Laural vzala celý ten "problém" až moc poklidně.

Musím říct, že už ani nevím, co bych o knize řekla. Všechno co jsem chtěla jsem už napsala výše. Za zmínku stojí už asi jen to, že každý milovník YA by měl mít tuhle knihu doma. Nejenom proto, že se v ní vyskytují víly, v České republice podobné knihy téměř nevídané. Kniha totiž dokáže zasmát, zahřát na srdci a správně navnadit na pokračování. A i když má kniha své mouchy, jako debut se Aprilynne opravdu povedla, já si ji zamilovala a nemám jinou možnost, než dát knize5 hvězdiček.

Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji nakladatelství Fortuna Libri.

1 · 2 · 3 · 4 · 5