Recenze: Letopisy Narnie - Čarodějův synovec

›

Název: Letopisy Narnie - Čarodějův synovec
Autor: C.S.Lewis
Datum vydání: 2005
Nakladatelství: Fragment
Počet stran: 208
Česká anotace: Je spousta dveří, ale pouze jedny vedou do jiného světa. Projděte s námi do země zázraků a kouzel - do Narnie! Staňte se spolu s Digorym a jeho kamarádkou Polly svědky zrození pohádkové země! Seznamte se s bájným lvem Aslanem, který ji chrání, a poznejte zlou čarodějnici Jadis, která chce všechny ovládat. Nenechte si ujít fantasy bestseller, který nadchl miliony čtenářů po celém světě.

Nárnie

Kouzelná země, která se zrodila z písně zázračného lva Aslana. Je to země, kde zvířata mluví, kde vládne dobro a mír. Až do té doby, dokud se "něco" nezvrtne..

Když se spolu Digory a Polly skamarádí, ještě netuší, jaké dobrodružství je čeká. Digory bydlí se svým strýčkem v domě hned vedle Polllyniného domu. Jednou je napadne, že prozkoumají chodbu na půdě, která propojuje jednotlivé domy. Naneštěstí narazí na Digoryho strýčka Andrewa a ten pošle Polly pomocí kouzelného prstenu do jiného světa. Digory neváhá a hned si nasadí druhý prsten a jde Polly zachránit. Ocitnou se v kouzelném světě, kde se nachází stovka jezírek. Po chvíli se dohodnou, že do jednoho skočí. Jak řekli, tak i udělali a ocitli se v kamenném městě. Rozhodnou se, že město prozkoumají. Digory však omylem probudí zlou královnu Jadis k životu. Ta se okamžitě ujme vedení a z Digoryho a Polly si udělá otroky. Později, co se i s Jadis objeví v Londýně, se oni, strýček Andrew a drožkář s jeho kobylou Jahodou ocitnou v Narnii.
Jelikož to byl Digory, kdo je tam dostal i s Jadis, musí se vydat na výpravu a najít kouzelné jablko, které když se zasadí, bude chránit Narnii před zlem a Jadis. Najde ho ale Digory?

Pocity

I když je kniha určena mladším věkovým kategoriím, než jsem já, musím se přiznat, že i mě kniha dokázala zahřát u srdce a já se znovu vrátila do svých dětských let, kdy jsem podobné pohádky milovala.Jelikož jsem z Letopisů Narnie viděla pouze první filmový díl (Lev, čarodějnie a skříň), nikdy jsem si pořádně nedokázala představit,  jak ona Narnie vznikla, kde se vzala. Ale díky přečtení této knihy jsem to konečně zjistila. Musím říct,  že vznik Narnie mě ohromil. Nikdy jsem si nemyslela, že Narnie by mohla vzniknout z písně.
Kniha se četla lehce a zanechávala ve mě takový příjemný pocit, že kdybych mohla, hned bych se vrhla na další díl.

Kniha je velice čtivá a například já jsem ji měla přečtenou za cca hodinku a půl. A i když je celkem krátká, i na pouhém řádku dokáže čtenáře zaujmout a ten prostě musí číst dál. Myslím si, že kdybych byla mladší, určitě by mě kniha nadchla více, než teď, ale i tak se mi kniha hodně líbila. A i když se konec typu "žili spolu šťastně až do smrti" může zdát ohraný, Lewis ho napsal tak, že to vyzní uplně jinak.Nesmím také zapomenout na úžasné ilustrace, které knihu doprovázejí. Díky nim si umíte lépe představit, jak to či ono vypadá a celou knihu to příjemně zpestřuje.Kdybych byla mladší, určitě bych bez váhání dala plný počet hvězdiček, ale jelikož už mě pohádky tak neberou a jsem starší, dávám knize 3,5 hvězdičky.
Teď mě i mrzí, že jsem Letopisy Narnie nezačala číst dřív, určitě bych si je lépe vychutnala, ale i tak jsem ráda, že jsem se vůbec k této sérii dostala. Teď už se jen těším, až se pustím do dalšího dílu.

1 · 2 · 3 · 4 · 5