Recenze: Upíří deníky - Probuzení

›

Název: Upíří deníky - Probuzení
Autor: L. J. Smith
Datum vydání: říjen 2009
Nakladatelství: Fragment
Počat stran: 248
Česká anotace: Elena je nejkrásnější dívkou školy a dvoření všech chlapců přijímá jako královna. Nový kluk, krásný a tajemný Stefan, ji však ignoruje a dokonce se jí vyhýbá. O to víc ho Elen chce získat! To se podaří teprve na školním plese, kdy Elen padne do rukou násilnické partičky a Stefan ji zachrání. Oba se rychle sblíží a Stefan jí prozradí svoje tajemství. Je totiž upír. Díky magickému amuletu může pobývat na denním světle a živí se jen zvířecí krví, ale to na věci nic nemění. Elen se vyhýbal proto, že se velice podobá jeho dávné lásce Katherine, kvůli níž se stal upírem a niž by rád zapomněl. Kvůli ní se totiž smrtelně rozhádal se svým bratrem Damonem, z kterého Katherine také udělala upíra. Ve městě se však udála řada podivných násilností a dokonce došlo i k vraždě. Obyvatelé podezírají tajnůstkářského Stefana, ten se však obává, že na scénu vstoupil jeho zlý bratr.

V jiných zemích bestseller?

Nevím, ale já bych tuhle knihu jako bestseller neoznačovala. A rozhodně nejsem jediná. Tady jde vidět, jaké nároky na dobrou knihu mají v jiných zemích.

Elena je hvězda střední školy. Má spoustu přátel a obdivovatelů, ale bez nepřátel se to také neobejde. Eleně nedávno zahynuli rodiče, tak se o ni a její sestru stará teta. Jak už jsm zmiňovala, Elena je oblíbená a celkem rozmazlená. Hned první den školy si zamane, že musí mít kluka, který je na škole nový, Stefana Salvatora, který si jí ale nevšímá a baví se spíše s Caroline, dívkou, která Elenu a její kamarádky nesnáší. Eleniny kamarádky by pro ni udělali cokoliv, a tak začíná "lov na Stefana". Dostane Elena nakonec to, co chce? Kdo má na svědomí útoky, které se začaly dít ve Fell's Church? A kdo je záhadný cizinec, který se objeví z ničeho nic a začne Elenu svádět?

Pocity a hodnocení

Jelikož jsem knihu četla už podruhé, skoro jsem se musela do čtení nutit. Připadá mi to, jako by byla rozdělena na dvě části. Jedna část je nudná, vyskytuje se v ní moc zdlouhavých, zbytečných popisů, kdežto druhá je po "určitém" okamžiku už lepší. I když pořád obsahuje zdlouhavé popisy,čte se lehčeji a nabýrá zajímavý spád. V knize se objevují zápisky, které si píše Elena do svého deníku, což příběh trochu okoření. Jelikož mám deníčkové zápisky ráda a v téhle knize jich bylo celkem dost, má za to u mě plus. Myslím si ale, že zápletka by se dala popsat lépe. Kniha občas pobavý, ale to je asi jediná emoce, kterou od ní můžete čekat. I přesto si myslím, že pro toho, kdo ji ještě nečetl je to příjemná oddechovka na odpoledne. A i když kniha není nějaká převratná, určitě si zaslouží 2,5 hvězdičky. Každý si v ní totiž najde něco.. Třeba jako já deníčkové zápisy.

1 · 2 · 3 · 4 · 5