Recenze: Temné vize - Odhalení

Název: Temné vize - Procitnutí
Autor: L. J. Smith
Datum vydání: 14. října 2011
Nakladatelství:
 Fragment
Počet stran: 262
Česká anotace: Schopnosti, které přesahují lidské chápání! Kaitlyn má nezvyklé oči a jasnovidecké schopnosti. Žije s pověstí čarodějky. Pozvání do institutu nadaných pro ni znamená naději na nový život. Všichni se však brzy dozví pravdu o experimentu, který ohrožuje jejich zdravý rozum a životy... Zatímco přemýšlela, stále si kreslila. Nebo spíš její ruka si kreslila - zdálo se, že její mozek to vůbec nevnímá. Teď se podívala dolů a poprvé si všimla, co vytvořila. Pavučinu. Ale divné bylo to, co bylo pod tou pavučinou, tak blízko, že se jí to skoro dotýkalo. Oči. Široce otevřené, kulaté oči s hustými řasami. Oči Bambiho. Dětské oči.

Vize

Všichni si myslí, že je čarodějka. Odsuzují ji, protože má zvláštní oči a přitom ji vůbec neznají. Nikam ji nepozvou, protože se jí bojí...

Kniha je napsána z pohledu Kaitlyn.
Kaitlyn je dívka, kterou má většina lidí za čarodějku, ale Kaitlyn je skoro normální, až na to, že má zvláštní oči. Taky kreslí. Vždy když má "křeč" v ruce, znamená to, že musí kreslit. Nejsou to žádné obrázky, které se kreslí ve výtvarce. Jsou to obrázky, které něco znamenají, které něco ukazují. Ukazují budoucnost. Budoucnost, bez které by se všichni obešli, bez které by bylo všechno jednodušší. Obzvláště pro Kaitlyn. Kaitlyn se chce naučit svůj dar ovládat a proto se vydá do Institutu spolu s dalšími čtyřmi podobně nadanými. Každý je jiný, ale přitom i stejný... Všech pět začíná poznávat svůj dar, ale něco je špatně. Zjistí všichni nakonec pravdu o záhadném Institutu?
Další postava je Anny, dívka, která umí přesvědčovat zvířata. Potom jsou tady tři kluci. Gabriel, Rob a Lewis.

Pocity a hodnocení

Od téhle knihy jsem nic nečekala a to byla chyba. Myslela jsem si, že bude podobná jako Upíří deníky a to jsem se spletla. Kniha mě zaujala hned na první stránce. Byla zajímavá, plná akce a nebyly tu žádné zbytečné odstavce, takže jsem se lehce vžila do postav. Byly dobře propracované a každá měla svůj cíl. Autorka měla úplně jiné písmo než u Upířích deníků, což mě taky překvapilo. Také se mi líbilo, že v knize nebyli žádní čarodějové, upíři ani nic podobného. Navíc kniha má dobrý a zajímavý námět. Ale v něčem mi to UD připomnělo a to konkrétně Damona, Stefana a Elenu, akorát že tady byl Gabriel, Rob a Kaitlyn. Jinak mě kniha velice bavila a myslím si, že si zaslouží 4 hvězdičky.

1 · 2 · 3 · 4 · 5