Recenze:Stefanovy deníky 2 - Chuť krve

Největší obrázek výrobku Upíří deníky – Stefanovy deníky: Chuť krve
Název: Stefanovy deníky 2 - Chuť krve
Autor: K.Williamson a J.Plec
Datum vydání: 2011
Nakladatelství: Fragment
Počet stran: 216
Česká anotace: Stefan s Damonem utekli svým pronásledovatelům v Mystic Falls a vlakem se vydali do New Orleans. Damon odmítl živit se lidskou krví a nakonec Stefana opustil. Stefan potkal skupinu upírů, kteří ho naučili jak přežít a nezabíjet při tom lidi. Damona zajal majitel cirkusu a udělal z něj výnosnou atrakci. Když ho chtěl Stefan vysvobodit, padl do zajetí i on. Kútěku jim pomohla dívka, do které se Stefan zamiloval, ale zaplatila za to životem. Po velké hádce se oba bratři zase rozešli a Damon opustil New Orleans.

New Orleans

No jo tak tohle město jsem nečekala (no dobře jen tak trošičku). Je to město plné zábavy. Vše se, ale změní když sem dorazí bratři Salvatoři. Když jsem v anotaci četla, že po nic půjde lovec upírů, tak jsem si myslela, že to bude Michael nebo že by se na scéně objevil Klaus? Bohužel mě čekalo zklamání.

V Mystic Falls už pro Stefana a Damona není bezpečno. Jdou po nich všichni obyvatelé, proto se přesouváme do New Orleans. Stefan bere svou přeměnu jako dar. Zabíjí skoro na každém kroku, zato Damon není vůbec nadšený. Vůbec se mu nelíbí být upírem, spíše to bere jako prokletí. Nenávidí Stefana. Stále mu vyčítá, že ho přinutil se napít, proto jejich společné cesty končí v New Orlens. Stefan si užívá města a později potká upírku Lexi, která ho učí jak odolat krvi. Pro Damona to však nevypadá vůbec dobře. Hrozí mu velké nebezpečí. Uvěznili ho v cirkuse, kde se z něho stává atrakce. Zachrání Stefan Damona nebo sám zemře? Usmíří se nakonec?

Pocity

Jako v minulém díle tak i v tomto je vypravěč Stefan Salvatore. Musím přiznat, že právě on není zrovna dobrý vypravěč. Já osobně bych radši brala Damona. Je mi více sympatický. Stefan se po své přeměně chová uplně jinak. Stal se z něj zabiják. Je mu jeno kolik krve vypije a kolik lidí zabije. V seriálu jsem zvyklí, že Stefan je ten hodný a tady je to přesně naopak. No až do té doby než nepotká Lexi. To se postupně přece jen projevuje jeho lidskost. V minulém díle Lexi ještě nebyla .Byla asi nejzajímavější na celé knize. Hodně jsem si ji oblíbila v seriálu i v knize. Damon byl spíše takový ufňukánek, ale to na tom konci jsem nečekala.
Nevím, vůbec se mi ten děj nelíbil. Zdálo se mi, že se všechno motá okolo jednoho dosti nezajímavého tématu. Minulý díl se mi zdál více napínavější a lákavější. No, vlastně mě to do jisté míry i nudilo. Ale zase musím přiznat, že to co je v této knize rozhodně neuvidíme v seriálu. Takže ti co jsou fanoušci a začali číst tuto knihu rozhodně je čeká velké překvapení.
Co se týče překladu tak znovu se v knize objevoval rozrazil místo sporýše. Dalo se na to ale zvyknout.

Takže asi začnu obálkou. Ta se mi moc líbí. Asi zejména proto, že jsou tam seriálové postavy. No rozhodně lepší než originál. Kniha se čte lehce a rychle. Je to oddechové čtení. Děj byl pro mě nudnější a myslím, že více nebezpečí a akce by rozhodně neuškodilo. Nevím co bych tady ještě napsala asi by se to schodovalo z hodnocením z předchozího dílu.
Nápad je to rozhodně dobrý. Díky tomu, že je to ve formě deníků tak se dozvídáme pocity a myšlenky Stefana. Mohli, ale vypustit ten cirkus a dát tam něco jiného. Přišlo mi to k smíchu. Jen nechápu proč má pořád Stefan nějakou dívku.
No, ještě k tom konci. Ten byl snad ze všeho nejzajímavější. Samozřejmě jsem čekala kdy se něco podobného stane, ale nemyslela jsem si, že to bude tak brzy. Doufám, že se Lexi ještě někde objeví. Asi to už tady omývam furt dokola..:)
Přemýšlela jsem kolik bych měla dát hvězdiček a nakonec jsem se rozhodla pro 3hvězdičky. Rozhodně to není nejlepší kniha, ale není taky nejhorší...

1 · 2 · 3 · 4 · 5