Stargate : Atlantis - Technologie

5. leden 2012 | 18.16 |
› 

Antické

V městě Atlantis byly tisíce těchto střel, ale většinu z nich Antikové vzali s sebou zpět na Zem, když prchali před Wraithy. Umístili je do Antické základny na Antarktidě, které později použil Jack, aby zachránil Zemi před útokem Annubisovy flotily.

sgworld.azweb.cz/special/img2.php?url=sga_technologie/anticke_15.jpg">

Těchto satelitů bylo po celém Pegasusu tisíce, dokud je Wraithové všechny nezničili. Zůstal pouze jeden nedaleko Atlantis. Satelit dokáže zničit několik Wraithských lodí, pokud má dostatečnou energii pro udržení štítu a zbraní. Když Wraithové poprvé útočili na Atlantis s 3 mateřskými loděmi, podařilo se satelitem zničit jednu loď. Zbylé dvě ovšem hned v zápětí satelit zničily.

Atlantis je obrovské létající město Antiků. Má ten nejúčinnější štít, který Antikové vynalezli. S tímto městem odletěli Antikové ze Země do galaxie Pegasus, kde chtěli začít nový život. Postavili tam také hvězdné brány. Antické město je nacpané všemožnými technologiemi. Toto město Antikové opustili před 10 000 lety, když se nemohli ubránit proti Wraithům. Potopili město na dno oceánu a odešli.

Aurora je průzkumná loď vybavená mezihvězdným pohonem. Byla objevena, když bylo zapojeno ZPM a Atlantis začal vysílat dálkový signál, který naváděl Auroru zpět. Návrat by trval 42 milionů let. Aurora byla vyslána na průzkumnou misi, kde by zjistili slabinu Wraithů. Aurora našla slabinu ve Wraithské technologii. Aurora byla nakonec zničena autodestrukcí, kterou nastavil Sheppard, aby zničil dva Wraithské křižníky, které se blížily k Auroře.

Tento detektor je umístěn v centrální místnosti Atlantisu. Má dosah přes celé město a ještě dál. Nejen, že dokáže odhalit známky života, ale také rasu. Pozná například člověka od Wraitha a ukazuje jej odlišnou barvou. Detektor dokáže odhalit i entitu v podobě energie (viz Skryt a hledán)

DHD na Atlantis a v Puddle Jumperech je odlišné od ostatních. Je to deska s 39 symboly (38 + 1 výchozí symbol). Na Atlantis je součástí DHD i ovládání energetického štítu na bráně.

Toto DHD je stejné jako v galaxii Mléčná dráha, ale místo červeně svítí modře. Krystal v DHD dodává bráně dostatečnou energii k otevření červí díry do stejné galaxie. K otevření červí díry do jiné galaxie energie v krystalu ovšem nestačí. DHD by mělo být poblíž každé brány.

Tento záznam našel dr. Beckett. V záznamu je příběh boje Antiků proti Wraithům. Antikové postupně ztratili moc nad všemi planetami v galaxii Pegasus, kromě Atlanticy, kde měli své město.

Hvězdné brány v galaxii Pegasus jsou vyspělejší než brány v Mléčné dráze. Mají jiné symboly a zadávání adresy je rychlejší. Schevrony na bráně jsou modré. Stejně jako brány v Mléčné dráze využívají stejného principu transportu. Zadáte adresu, brána se otevře, projdete a brána se zavře. Otevřená červí díra vydrží maximálně 38 minut.

Tuto trojrozměrnou hvězdnou mapu obsahoval hologram, který spustil dr. Beckett. Mapa zobrazuje galaxii Pegasus, v ní všechny planety, které kdy Antikové našli. Mapa je tvořená i jako animace. Planety, které se dostaly do podrůčí Wraithů začaly červenat.

Tímto křeslem se dají ovládat zbraňové systémy antického města. V Atlantisu je toto nejméně jedno. Na Antické základně na Zemi, odkud odletěli Antikové se svým létajícím městem, zůstalo také jedno, kterým Jack ovládal Antické střely, kterými zničil Annubisovu flotilu a tím zachránil Zemi.

Tento detektor je standartním vybavením každého Jumperu. Nedokáže ovšem odhalit druh rasy. Tento detektor lze ovládat jen ten, kdo má gen Antiků. Bez tohoto genu člověk nemůže plně využívat potenciál města Atlantis.

Tyto místnosti expedice ze Země nejdřív používala jako sklady, ale zjistilo se, že slouží jako transport do jiného patra nebo místa ve městě. Transport funguje na stejném principu jako goa'uldské transportní kruhy.

3 tyto ZPM napájeli město Atlantis a udržovali štít, který chránil město. Mají životnost minimálně 10 000 let. ZPM dodá bráně dostatečnou energii k vytvoření červí díry do jiné galaxie. Na Zemi bylo několik těchto ZPM a v galaxii Pegasus je blíže neurčené množství Zero Point Module.

Wraithské

Hybernační komora je určena pro jednoho Wraitha, který je schopný v ní hybernovat i několik tisíc let. Tyto hybernační komory jsou nejspíš v každé mateřské lodi a každou loď hlídá jeden hlídač. Kdyý hlídač zemře, hybernující se Wraithové se automaticky probudí.

Transportem je vybavená každá stíhačka. Transportní paprsej přenese kohokoliv na palubu stíhačky nejspíš v podobě energie. Pomocí těchto transportů wraithové "sklízejí" a ve stíhačká se zase vracejí domů na "oběd".

Wraithský vysílač je velmi malý a vypadá nevině. Je to Teylin náhrdelník, který ztratila před několika lety a major Sheppard jej našel. Vysílač dokáže přesně lokalizovat, kde právě je a Wraithové tak zjistí, kde se Teyla vždy nacházela. Nakonec se na to přijde a náhrdelník je použit jako návnada.

Wraithské zbraně nejsou určené k zabíjení, ale k omračování, protože Wraithové lidi nezabíjejí, aby z nich mohli vysát život. Tyto zbraně bere Atlantis, aby mohli místo zabíjení a postřelování omračovat, ale to je jen ve vyjímkách. Například, když chtěli zajmou živého Wraitha.

Lidské

Tyto hlavice se poprvé objevily v 1 díle 2.season. Těmito hlavicemi Daedalus likvidoval Wraithské mateřské lodě. Stačilo jednu hlavici transportovat na palubu Hive Ship a loď vybouchla a bylo po ohrožení.

Naquadahový reaktor dokáže dodat obrovské množství energie, ne ovšem takové, jaké dodají ZPM. Ovšem na pohánení části města to stačí. Tento reaktor ale nedokáže dodat dostatečnou energii antikému křeslu.


                               Tuto technologii přinesla druhá expedice ze Země, aby pomohli ubránit město proti Wraithům. Běžný zásobník obsahuje 10 000                                              energetických střel, které dokáží zlikvidovat Wraithskou stíhačku.

...

Zpět na hlavní stranu blogu

Hodnocení

1 · 2 · 3 · 4 · 5
známka: 0.00 (0x)
známkování jako ve škole: 1 = nejlepší, 5 = nejhorší

Komentáře